"Kan inte fatta att du fortfarande..."

'Förlåter.
Det är då jag fungerar.
Minns och hoppas.
Det är då jag tar ett steg.
Överser.
Det är då jag kan le
åt honom i spegeln
och se att blicken
inte är så svart som den känns.
Jag kan bara göra det jag gör
vara den jag är.
Kan inte vara som ni
kan inte göra
som ni andra gör.
Det är okej
om du inte kommer att förstå.
Det har ingen nånsin gjort.
Sakta har jag slutat
förvänta mig förståelse
sen långt tillbaks...'
<3



'Förlåter.
Det är då jag fungerar.
Minns och hoppas.
Det är då jag kan ta ett steg.
Överser.
Det är då jag kan le
åt honom i spegeln
och se att blicken
inte är så svart som den känns.

Jag kan bara göra det jag gör
vara den jag är.
Kan inte vara som ni
kan inte göra
som ni andra gör.

Det är okej
om du ändå inte kommer förstå.
Det har ingen nånsin gjort.
Sakta har jag slutat
förvänta mig det
från någon
sen långt långt tillbaks.'



<3







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0