Coverarbetet med Crises på gång igen...

Jobbar just nu vidare på mitt coverarbete av Crises, efter att ha låtit arbetet ligga ett par veckor.
Känner mig sådär halvmotiverad, då å då krånglar datorn, och man får inte riktigt ut det man vill säga med musiken.
Lyssnar, stoppar, spolar tillbaka, lyssnar igen, osv osv. Försöker komma på egna idéer med instrument att lägga på,
ljudeffekter. Det är olika hur lätt det är, vissa delar av originalet är bara så bra som de redan kan bli.
Får väl se när jag blir klar med detta, men det lär bli nån gång nu i maj, inte senare. Jobbar just nu på
de sista 5 minuterna av Crises, där jag faktiskt "fuskar" (bläh) med en midi-programmerad supersnabb syntslinga.
Ja, jag vet, men den går inte att spela för hand, var faktiskt tvungen att ta datorn till hjälp.
Trist är det, men strävar efter att få så mycket som möjligt av musiken handspelad. Det ska va äkta vara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0