Hade det varit för vad människor kan ge mig, skulle jag ha gett upp för länge sen


Hej på er som läser detta. Vet inte hur många eller hur få ni är.
Efter ett tags uppehåll så skriver jag några rader här ikväll.
Har kollat tillbaka på de tidigare inlägg som jag gjort här och
kommit på att jag ibland haft lite tvångstankar att få något skrivet
här på bloggen varje dag, eller varannan. Men det är ju inte
syftet med den här bloggen utan det är ju meningen att den
mera ska fungera som en hemsida för mig, som uppdateras
då och då med musik (både eget material och covers),
foton jag tagit och bilder jag gjort, filmtips, texter, tankar
och idéer uppe från hjärnkontoret, med mera.
Jag har en liten komihåg-lista på skrivbordet med låtar som jag
tänkt göra covers på, och just nu spelar jag in en cover
på Mike Oldfield's 20-minuters komposition 'Crises'.
Började inspelningen för ca en månad sen och nu är
7 minuter av 20 inspelat. Sen går ju en massa tid åt
mixning och redigering. Får se när det blir klart.
Och i April ska jag vara hjälpis :) Ser jag fram emot,
full fräs i en månad, ska bli kalaaaas.
Eget material ligger och vilar än så länge, textarkivet
fylls på då och då, mer eller mindre, av nya tankar, skisser
och kladd. När stunden är inne och jag är redo, sätter jag
igång med det arbetet. Något jag länge sett fram emot.

Snön är förhoppningsvis borttöad för den här vintern, och
på trädet utanför mitt fönster kan jag se små skott komma
fram. Den välbekanta doften av vår i luften blandas försiktigt
med tankar, den ständiga undran över vad morgondagen ruvar på.



Jag ångrar inga steg vid din sida
Jag vattnar dina växter än




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0